torsdag den 26. november 2015

Pernille Vørs, Magtens pris


Anmeld for Forlaget mellemgaard

Normalt når jeg har læst en bog, skriver jeg altid boganmeldelsen med det samme, mens jeg stadig har bogens handling og ånd inde under huden. Men det kunne jeg ikke denne gang, Magtens pris har simpelthen kørt så meget rundt i mit hoved og indre, at jeg havde en orkan af følelser inde i mig, da jeg læste sidste side.
Jeg har grint, jeg har grædt så mine øjne har været så sløret af tåre at jeg ikke kunne læse, jeg har været frustreret og tænkt "kom nu for pokker" og så har der været tider hvor jeg har tænkt "det her er grænseoverskrider". Men selv om jeg har været igennem denne følelsesmæssige orkan, har jeg slet ikke kunne ligge bogen fra mig, selv når jeg ikke har læst i den, har Catharina og Ian været i mine tanker.

Magtens pris er Pernille Vørs andet bind i Dominic-trilogien. Catharina og Ian ved at det ville være sundere for dem begge at holde sig lang væk fra hinanden, men de kan ikke. Som to magneter bliver de trukket med hinanden. Skønt både Catharinas stædighed, Ians dyster, dominante og overbeskyttende sind og fare udefra, gør sit bedste for at holde dem fra hinanden, kæmper de begge hårdt for at blive sammen.

Det glæder mig så meget at læse fantastiske bøger af dansk forfattere, Dominic-trilogien kan nemt sammen lignes med Fifty shades of Gray og Crossfire- serien, og alligevel er historien om Catharina og Ian helt sin egen.

Jeg kan slet ikke vente på at nr.3 i serien udkommer.


Læs også denne bog af Pernille Vørs

Ingen kommentarer:

Send en kommentar