fredag den 18. december 2015

Daniela Celant, Uvirkelig virkelighed





Anmeldt for Daniela Celant (forlaget mellemgaard)

Jeg må starte med at sige, jeg er helt og aldeles betaget/afhængig/opslugt af bøger om kærlighed, jeg kan simpelhen ikke få nok. Det første møde, det første kys og når det går op for parret, at de ikke kan leve uden hinanden, der er ikke noget så opmuntrende og hjertevarmt at læse om. Jeg får en fysisk reaktion når jeg læser om det, kriblen i armene (ja, ved godt at der lyder underligt). Uvirkelig virkelighed rammer ret præcist, kærlighed med stort K. 

Liva er kørt lidt træt i det hele, arbejdet er kedeligt og drænene, vennerne der langsomt er gledet væk, på grund af eks kærestens sygelige jalousi. 
Men da Liva en dag vælter over den glade event-planlægger Maja i toget, begynder glæden igen at snige ind i Livas liv. Gennem Majas arbejde bliver Liva involveret i den amerikanske musiker Jake og hans band, og gnisterne flyver.

Uvirkelig virkelighed er Daniela Celants debut roman. Jeg kan virkelig godt lide historien og flowet i bogen, mit eneste men er at jeg ind imellem syntes af sproget, virker lidt "og så sagde hun" agtigt, hvilket driller mig lidt. Det gør dog ikke, at jeg ikke varmt vil anbefale denne bog til alle, der som mig er vilde med kærligs romaner. Og jeg håber at der komme en nr. 2, da jeg virkelig gerne vil vide, hvordan det kommer til at gå med Liva og Jake.    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar