mandag den 11. januar 2016

Danielle Steel, Grib dagen


Anmeldt for forlaget Lovebooks (Lindhardt og Ringhof)

I min omgangskreds har der altid været lidt delte vande omkring Danielle Steel´s kærligheds romaner. Lige siden jeg var en ung pige, har jeg ofte hørt disse bøger omtalt som let læselige knald romaner, og jeg kan til dels godt sætte mig ind i, at nogen kan have det sådanne med hendes bøger. 
Men det ændre ikke på at jeg elsker, absolut elsker at smæske mig i sukker søde, romantiske, "det hele ender godt" romanerne. Siden jeg for første gang stiftede bekendtskab med Steel bøgerne, har hendes bøger været nogle jeg tog frem, når jeg havde brug for en fuldstændig afslappende læse oplevelse. Jeg har endnu ikke læst en af hendes bøger og tænkt, den var da skuffende, hun er virkelig en forfatter der levere varen hver gang.

Grib dagen er en sød historie, om tabet af en man elsker og derefter at skulle finde sig selv og gribe dagen, Carpe diem.

Stephanie Adams mister pludselig sin mand efter 26 års ægteskab, det har langt fra været 26 år fyldt med kærlighed og troskab, men alligevel står hun tilbage med en stor føles af tab, ikke kun over tabet af sin ægtemand, med også over hendes egen identitet. 
Efter en spontan køretur til Las Vegas, ender Stephanie med at køre ud til den smukke Grand Canyon, en tur hun har ønsket at tage i mange år. På en bænk med den smukkeste udsigt, møder hun contrystjernen Chase Taylor, så anderledes en mand end hun har været vant til. Chase får Stephanie til at ønske at finde sig selv og begynde at leve livet igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar