mandag den 15. februar 2016

Fantastisk weekend



Jeg har fået opfyldt en af mine største drømme her i weekenden.

Lige siden jeg var helt ung, har jeg været fuldstændig fascineret af ballet, kan huske at jeg som barn/teenager så udsendelser og forestillinger i fjernsynet, og var overvældet over hvor smukt og fascinerende ballet er. Som voksen er min interesse ikke blevet mindre.
Så som den opmærksomme mand min kære Mads nu er, har han haft det i tankerne, da han skulle finde på den perfekte gave, at give mig til min i 40 års fødselsdag.

Billetter til en valgfri ballet og overnatning i København, jeg var lykkelig!

Jeg brugte noget tid, på af finde ud af hvad jeg gerne ville ind og se, et af de vigtigste kriterier var at det foregik inde på det kongelige teater, da det for mig er indbegrebet af den kongelige ballet. Valget faldt på forestillingen Sylfiden og Tema og variationer. Sylfiden en romantisk ballet, skabt af danske August Bournonville i 1836, et af hans mest kendte værker, og Tema og variationer en ekstrem svær klassisk ballet uden handling, hvor de 26 danserne får lov at vise hvad de kan.
Det var så perfekt en blanding, jeg var fuldstændig overvældet og blev meget rørt over stemningen og musikken. Og det bedste af det hele, var at min meget lidt ballet interesseret mand, nød at dele oplevelsen med mig.

Som afslutningen på en perfekt aften gik vi igennem byen hjem til vores hotel, vejret var mildt og gaderne fyldt med glade mennesker. 
Vi havde bestilt et værelse på hotel Skt. Petri et super hot sted, med et venligt og smilende personale og den lækkerste morgen buffet. Og som prikken over i'et, ligger det lige bag ved Københavns universitet, så hver gang vi skulle ud og gå, kom vi forbi de flotte vinduer ind til universitetets bibliotek. Er sikker på at andre bog elsker, vil kunne forstå fascinationen i at stå at kigge ind af de mange vinduer og se række efter række fyldt med bøger. Var bare nød til at tage et billed.

Tak kære Mads, for den mest fantastiske og romantiske weekend!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar