fredag den 12. februar 2016

Kelly Rimmer, Mig uden dig


Anmeldt for forlaget Lovebooks (Lindhardt og Ringhof)

Er sikker på at jeg har mistet en halv liter vand, i tåre mens jeg læse Mig uden dig af Kelly Rimmer, kunne simpelthen ikke lade være. 
Jeg indrømmer blankt, at jeg er en af dem, der hurtigt bliver lidt blød om hjertet, og sidder og blive rørt med fugtige øjne når jeg læser, men direkte at side med tårerne løbene side om side ned af kinderne og bævrende hage, oplever jeg ikke særlig tit, historien om Callum og Lilah rørte mig dybt.  

Callum og Lilah mødes tilfældigt på færgen mellem Sidney og Manly Wharf, da de en dag er på vej hjem fra arbejde. Selv om ingen af dem er interesseret i en kæreste eller et længerevarende forhold, kan de ikke slippe hinanden igen. Kemien mellem dem gnister, selv om de er så vidt forskellige, Callum arbejder i marketing, med store kunder der sælger alle de ting, Lilah kæmper imod som miljøadvokat.
Den ene dag tager den anden og Callum og Lilah bliver mere og mere knyttet til hinanden, selv om de begge ikke vil indrømme det. Men da Lilah bliver syg, sætter hun hælene i, for hvad kan man byde den man elsker og hvor stor en pris vil man betale for kærligheden.

Jeg kan godt forstå at Mig uden dig bliver sammenlignet med Jojo Moyes Mig før dig, der er også flere paralleller både i handlingen og blandt personerne. Men jeg ville ikke have været foruden Mig uden dig, som er en smuk og gribende fortælling om livet, kærligheden og døden. 
Så til alle det elsker bøger, der virkelig slår rod i ens hjerte, vil jeg klart anbefale Kelly Rimmer´s Mig uden dig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar