fredag den 15. januar 2016

M. Leighton, Hvide løgne

Hvide løgne - Pretty 1

Anmeldt for forlaget Flamingo (Gyldendal)

Jeg har altid undret mig lidt over hvad er er der fanger en læser, når man starter på en ny bog. Er det karaktererne, fortæller vinklen, handlingen...? 

Hvide løgne havde mig fanget fra første side. 

Måske var det, det at handlingen starter hos en tatovør, The Ink Stain. Det havde jeg aldrig gættet ud fra forsiden og titlen, det overraskede mig på den gode måde, og fik mig til at ville vide mere. 
Det er Sloane der sammen med sin veninde Sarah, åbner glasdøren ind til tatovørshoppen. Endelig er hun blevet 21, myndig og klar til at frigøre sig fra de kontrollerende og over beskyttende Locke-mænd i hendes liv (Far og 3 ældre brødre, alle 4 politibetjente). Hemi er tatovøren det tager imod Sloane, og igennem Hemi finder Sloane interessen for kunsten i tatovering og ikke mindst den stærke trækningen mellem de to. Men det er ikke altid nemt, selv om der er masser at tiltrækning og sommerfugle i maven, når der også er masser af Hvide løgne.

Hvide løgne er første bind i M. Leightons serien Pretty. Andet bind Store drømme udkommer til marts, og jeg kan ikke vente, er slet ikke i tvivl om at dette bliver en serie jeg bare må læse.

"Det eneste, vi selv har indflydelse på, er at leve livet her og nu og acceptere det, som der er" (M. Leighton), så kloge og sande ord.

Jeg fortæller ingen Hvide løgne om denne bog!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar