fredag den 22. januar 2016

Wenche Thinnesen Vogtmann, Livets omstændigheder


Anmeldt for forfatteren og forlaget mellemgaad

Livets omstændigheder er lige præcis det denne bog handler om. Om de ting der gøre ondt i livet og om det der gør livet værd at leve.

Livets omstændigheder er en novelle samling der beskriver en enkel dag i 19 forskellige menneskers liv. 19 menneske skæbner, lige fra livet, kærlighed, død, tab, ensomhed, skam, sygdom psykisk/fysisk og meget mere.

Det er første gang jeg læser en novelle samling, det har aldrig været noget jeg har følt mig inspireret eller interesseret i at læse, for hvordan kan man nå helt ind under huden på historien i løbet af en novelle. Men jeg må tage mine ord i mig igen, der var indtil flere af novellerne hvor jeg var fuldstændig fanget og et par stykker hvor jeg havde tåre i øjnene. Specielt "Forårets komme" gjorde et stort indtryk på mig. 
Der var så også et par stykker, som jeg simpelhen skulle tvinge mig selv til at læse, da jeg syntes de var lidt for dystre og triste. Men sådan er livet jo lige præsis.

Wenche Thinnesen Vogtmann er en utrolig dygtig forfattet, der forstår at sætte sig ind i og beskrive det meneskelige sind. Jeg vil ikke være nær så bange for, at samle en novelle samling op en anden gang. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar