tirsdag den 2. februar 2016

Anna Tood, After serien



Forlageret People`s Press

I marts måned 2015 var jeg helt bog blank, hvilken bog skulle jeg kaste mig over, syntes ikke der lige var en der faldt mig i øjnene og sagde "læs mig". Så jeg søgte lidt rundt på Play Bøger´s side og faldt over Anna Tood´s After, den var godt nok på engelsk, men da jeg havde prøvet at læse et par bøger på engelsk før, tænkte jeg "den skal prøves". Jeg var solgt, fra første side var jeg klistret fast til bogen. Så glæden blev stor da jeg fandt ud af at det var en serie, og at der på det tidspunkt var hele 4 bøger. Og nu er første 4 også oversat til dansk.

Når jeg læser en godt bog, bliver jeg fuldstændig opslugt af karakterende, følelserne og handlingen i bogen, så jeg tit går rundt og har sympati følelser, med dem jeg læser om. Jeg har dog aldrig læst en bog/serie, hvor mine følelser har svinget så voldsomt, som da jeg læste After. Anna Tood skriver fantastisk, trods sine kun 26 år, har hun virkelig fundet ud hvad holder en læser fanget. 

After serien, handler om Tessa en stille og målrettet pige hvis liv er præsis som hun ønsker det. Hun er kommet ind på en god skole, trives i sit parforhold med den pålidelige kæreste hjemmefra. Men så møder hun den tatoveret britiske dreng Hardin som både er flabet og utilregnelig, og hele hendes verden og følelsesliv bliver vendt på hoved.

De første 4 bøger i After serien er blevet oversat til dansk, 
1. Mødet (After)
2. Tvivlen (After We Collided)
3. Faldet (After We Fell)
4. Lykken (After Ever Happy)

I december 2015 udkom bog nr. 5 Before på engelsk, og i 2016 skulle nr. 7 Nothing More og nr. 8 Nothing Less udkomme. Så vi har noget at glæde os til!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar